Ett monster på trappen!

Allting är så himla spännande här hos Wille, katterna släpar in alla möjliga djur ( ekorrar och fladdermöss och så ) och för några veckor sedan flög det in en skata i köket. Nu när Adrian och Edwina ( Williams syskon ) var ute och rökte så kom dom inspringandes och sa att vi skulle komma ut för det var ett monster på trappen.. Nu låter det som att Williams syskon är typ tre år eftersom dom tror på monster, men det är dom inte! För då skulle dom ju inte röka! Förhoppningsvis...

För att återgå till ämnet så sprang jag och Wille i alla fall ut för att titta vad det var för monster, och där på trappen ligger något mörkt platt med ett yttepytte litet  huvud som rörde sig fram och tillbaka och tittade på oss. Genast sprang vi och hämtade ficklampa för att försöka se vad det var men ingen vågade gå nära men efter ett tag så vågade i alla fall jag mig fram, kan ni tänka er det? Jag som är livrädd för det mesta!!

När jag hade kommit riktigt nära så såg jag att det inte alls var ett monster, det var en näbbmus som hade ett löv runt magen. Alltså, helt runt magen! Det var ett hål i lövet och mitt där i satt alltså näbbmusen fast. Men jag och Adrian räddade den! Nu säger Willam att det låter för mycket när jag skriver, godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å gud vad STOLT jag är nu :) :) :)



Min dott vågade fram och titta :) hahaha! ja nu finns det ingen återvändo, nu är du snart vuxen :)

5 dagar kvar att vara fjantig tjej på ;)



Puss och kram!

2009-06-25 @ 07:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0