Ungdomsmottagningen

Idag var jag på ungdomsmottagningen, varför kanske ni undrar? Ni kanske hoppas på att jag är någon liten slampa som besökt en eller två sängar för många och råkat ut för någon riktigt snaskig könsjukdom? FEL! Jag skulle bara förlänga receptet på mina p-piller. I alla fall så satt jag och mamma i väntrummet och gjorde det man brukar göra i väntrum, nämligen väntade. ( och ja, jag tog med mig min mamma ). Mitt emot oss satt tre blondiner. Det var den klassiska kombinationen, två smala söta tjejer och en ful liten små tjock tjej som bara får vara med för att dom andra två ska se ännu smalare och ännu sötare ut i jämförelse med henne. Den ena tjejen säger "alltså, dom frågar typ hur många man legat med det senaste halvåret, men det kan ju inte jag svara på. tror dom typ jag räknar eller?". Efter ett tag går dom över till att prata om skolan " Alltså fatta, imorgon börjar vi gymnasiet. är ni inte typ nervösa?!". Om jag var dom skulle jag inte oroa mig så mycket för gymnasiet, utan mer för det faktum att dom är 15 och inte kan hålla koll på hur många dom har legat med senaste halvåret. Jag vet inte vad det beror på, att dom inte kan räkna så högt eller att dom helt enkelt inte bryr sig om vilka dom hoppar i säng med. Hur det än är så är det knappast hälsosamt. Som Agda 77 skulle ha sagt, Dagens ungdomar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0