"Jag ska polisanmäla er"

Idag satt jag i lånedisken. Vanligtvis brukar det vara ungefär 40 personer i biblioteket för att det ska fungera som det ska. Idag var det jag och Niklas. Han har jobbat där några kvällar medans det här var första gången för mig. Jag kan säga att det mesta var kaos men vi klarade det galant! En tjej blev EXTREMT upprörd när hon fick reda på att vi inte hade några gästkonton till datorerna idag. Hon kom tillbaka tre gånger för att skälla och hon fick ur sig allt möjligt samtidigt som tårarna sprutade " jag hatar er. Jag ska polisanmäla er. Det här är diskriminering. Det här är den sämsta högskolan på hela jordklotet. Om jag ser någon reklam för den här högskolan ska jag ha sönder den. Stockholms universitet är en riktig skola, det är inte det här. Ni kommer aldrig få vara på stockholms universitet, ni förtjänar det inte! " och lite annat. Med tanke på att hon såg ut att vara hämtad direkt ur ett avsnitt från en annan del av köping så fick jag verkligen anstränga mig för att inte börja gapskratta. Dessutom var hon vindögd. Efter det kom det en "utbytesbibliotikarie" från Estland som tydligen skullebörja jobba där. Probemet var bara att alla som skulle ha hand om det var med på konferensen så det blev lixom min uppgift att försöka hitta hennes rum och så. Kanske inte den smartaste dagen att boka in det här på eftersom dom visste att all personal skulle vara bortresta då. Men men, jag klarade det oxå till slut! Precis innan vi stängde kom det en kille i cykelbyxor som lät som en kastrerad japan, han bara stog och blängde på mig i några minuter och sen försökte han desperat ta kontakt. Han var inte riktigt min typ så efter en hel del irriterande "jasså du" så insåg han det och smet iväg. Men jag tyckte jag klarade allt ganska bra. Med tanke på omständigheterna i alla fall. Så nu ska jag ta det lugnt ochn städa och tvätta resten av kvällen och vila upp mig inför morgondagen. Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0